Ahşap İşlemeli Kur’an’a Büyük İlgi

Endonezya’da sergilenen ahşap işlemeli Kur’an-ı Kerim büyük ilgi görüyor.

Endonezya’da sergilenen dünyanın en büyük ahşaba işlenmiş Kur’an-ı Kerim’i yoğun ilgi görüyor. Palembang kentindeki Al Akbar Kur’an-ı Kerim müzesinde sergilenen Kur’an-ı Kerim’de bulunan 30 cüz, 1,77 metre boyunda ve 1,4 metre genişliğindeki ahşaplara yazılı bulunuyor.

Kaligrafi sanatı ile uğraşan ve söz konusu ahşaba işlenmiş Kur’an-Kerim’i hazırlayan Endonezyalı Shofwatillah Mohzaib, 2001 yılında başladığı ayetleri ahşaplara işlenme çalışmalarını 2009’da tamamladığını söyledi. Maddi desteğin olmaması ve kullanılan ağacın azlığı nedeniyle eserini 9 yılda bitirebildiğini belirten Mohzaib, eski Temsilciler Meclisi Başkanı Marzuki Alie ve Halkın Danışma Meclisi Başkanı Taufik Kiemas dahil olmak üzere birçok kişiden gelen bağışlarla eseri tamamlayabildiğini anlattı.

RÜYADAN İLHAM ALDI

Mohzaib, 2000 yılında Palembang Ulu Camii’de kaligrafi bölümü okuduğu zamanlarda dev bir Kur’an-ı Kerim yapma fikrinin oluştuğunu, gördüğü rüyalardan da ilham aldığını ifade etti. İlk başlarda deneyim kazanmak için sureleri kağıda yazdığını kaydeden Mohzaib, “İlk başlarda kartonlara Fatiha suresini yazarak tecrübe edindim. Uzman kişilerden onay aldıktan sonra Kur’an-ı Kerim cüzlerini ahşaba işlemeye başladım.” dedi.

Mohzaib, Kur’an-ı Kerim’in yapımında en çok zaman alan kısmın işleme olduğunu, bir sayfanın ahşaba işlenmesinin bir ay sürdüğünü dile getirdi. Mohzaib ortaya çıkardığı eserin dayanıklı olması için, Güney Sumatra’da yaygın olarak bulunan, mobilya ve işlemecilik sektöründe tercih edilen Tembesu ağacını tercih ettiğini söyledi.

TURİZME KATKI SAĞLIYOR

Mohzaib ayrıca, ahşap Kur’an-ı Kerim’i görmek için 2012 yılından bu yana bir milyon kişinin müzeyi ziyaret ettiği bilgisini paylaştı. Ahşap işlemeli Kur’an-ı Kerim, Türkiye, Suudi Arabistan, Irak, Malezya, Singapur, ABD ve Kanada gibi birçok ülkeden ziyaretçilerin ilgisini çekiyor. Müzeye ziyaret eden Sarmin Gumay, ahşap Kur’an-ı Kerim’den çok etkilendiğini ve bu müzeye her gelişinde kendini çok huzurlu hissettiğini söyledi.

Diğer ziyaretçi Amira Lütfiye de Lampung kentinden bu eseri görmek için geldiğini ve harika bir eser olduğunu belirterek, “Palembang’da dini turizm eksikliği var. Hükümetten bu konuda daha çok ilgi bekliyoruz. İnşallah daha çok insan Kur’an-ı Kerim’i daha iyi anlayalabilir.” diye konuştu. Endonezyalı kaligrafi sanatçısı, eserini görmeye gelenlere müzede kurulacak dev ekranlarda Kur’an-ı Kerim’i daha iyi anlatabilmeyi hedefliyor.

Kaynak: AA

PAYLAŞ:                

YORUMLAR

İlk yorumu yapan siz olun!

Yorum Ekle

İslam ve İhsan

İslam, Hz. Adem’den Peygamber Efendimize (s.a.v) gönderilen tüm dinlerin ortak adıdır. Bu gerçeği ifâde için Kur’ân-ı Kerîm’de: “Allâh katında dîn İslâm’dır …” (Âl-i İmrân, 19) buyurulmaktadır. Bu hakîkat, bir başka âyet-i kerîmede şöyle buyurulur: “Kim İslâm’dan başka bir dîn ararsa bilsin ki, ondan (böyle bir dîn) aslâ kabul edilmeyecek ve o âhırette de zarar edenlerden olacaktır.” (Âl-i İmrân, 85)

...

Peygamber Efendimiz (s.a.v) Cibril hadisinde “İslam Nedir?” sorusuna “–İslâm, Allah’tan başka ilâh olmadığına ve Muhammed’in Allah’ın Rasûlü olduğuna şehâdet etmen, namazı dosdoğru kılman, zekâtı vermen, Ramazan orucunu tutman, yoluna güç yetirip imkân bulduğun zaman Kâ’be’yi ziyâret (hac) etmendir” buyurdular.

“İman Nedir?” sorusuna “–Allah’a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, âhiret gününe inanmandır. Yine kadere, hayrına ve şerrine îmân etmendir” buyurdular.

İhsan Nedir? Rasûlullah Efendimiz (s.a.v): “–İhsân, Allah’a, onu görüyormuşsun gibi kulluk etmendir. Sen onu görmüyorsan da O seni mutlaka görüyor” buyurdular. (Müslim, Îmân 1, 5. Buhârî, Îmân 37; Tirmizi Îmân 4; Ebû Dâvûd, Sünnet 16)

Kuran-ı Kerim, Peygamber Efendimize (s.a.v) gönderilen ilahi kitapların sonuncusudur. İlahi emirleri barındıran Kuran ve beraberinde Efendimizin (s.a.v) sünneti tüm Müslümanlar için yol gösterici rehberdir.

Tüm insanlığa rahmet olarak gönderilen örnek şahsiyet Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed Mustafa (s.a.v) 23 senelik nebevi hayatında bizlere Kuran ve Sünneti miras olarak bırakmıştır. Nitekim hadis-i şerifte buyrulur: “Size iki şey bırakıyorum, onlara sımsıkı sarıldığınız sürece yolunuzu asla şaşırmazsınız. Bunlar; Allah’ın kitabı ve Peygamberinin sünnetidir.” (Muvatta’, Kader, 3.)

Tasavvuf; Cenâb-ı Hakkʼı kalben tanıyabilme sanatıdır. Tasavvuf; “îmân”ı “ihsân” gibi muhteşem ve muazzam bir ufka taşımanın diğer adıdır. Tasavvuf’i yola girmekten gaye istikamet üzere yaşayabilmektir. İstikâmet ise, Kitap ve Sünnet’e sımsıkı sarılmak, ilâhî ve nebevî tâlimatları kalbî derinlikle idrâk edip onları hayatın her safhasında vecd içinde yaşayabilmektir.

Dua, Allah Teâlâ ile irtibatta bulunmak; O’na gönülden yönelmek, meramını vâsıta kullanmadan arz etmek demektir. Hadisi şerifte "Bir şey istediğin vakit Allah'tan iste! Yardım dilediğin vakit Allah'tan dile!" buyrulmuştur. (Ahmed b. Hanbel, Müsned, 1/307)

Zikir, bütün tasavvufi terbiye yollarında nebevi bir üsul ve emanet olarak devam edegelmiştir. “…Bilesiniz ki kalpler ancak Allâh’ı zikretmekle huzur bulur.” (er-Ra‘d, 28) Zikir, açık veya gizli şekillerde, belirli adetlerde, farklı tertiplerde yapılan önemli bir esastır. Zikir, hatırlamaktır. Allah'ı hatırlamak farklı şekillerde olabilir. Kur'an okumak, dua etmek, istiğfar etmek, tefekkür etmek, "elhamdülillah" demek, şükretmek zikirdir.

İlim ve hâl kelimelerinden oluşmuş bir isim tamlaması olan ilmihal (ilm-i hâl) sözlükte "durum bilgisi" demektir. Bütün müslümanların dinî bilgi ve uygulama bakımından ihtiyaç duyduğu, bir bakıma müslüman olmanın ve müslümanlığın icaplarını yerine getirmenin ön şartı durumundaki fıkhi temel bilgiler ilmihal diye anılmıştır.

İslam ve İhsan web sitesinde İslam, İman, İbadet, Kuranımız, Peygamberimiz, Tasavvuf, Dualar ve Zikirler, İlmihal, Fıkıh, Hadis ve vb. konularda  güvenilir kaynaklardan bilgiye ulaşabilirsiniz.