Elbisedeki Necasetin Hükmü ile İlgili Hadisler
Elbisedeki necasetin hükmü ile ilgili hadisler…
Ümmü Cahdar el-Amirî radıyallahu anha’dan:
O, Hz. Aişe radıyallahu anha’dan elbiseye bulaşan hayız kanından sordu. Aişe radıyallahu anha, Ben Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem ile bulunuyordum, üzerimizde iç gömleklerimiz vardı. Onun üzerine de elbisemizi atıp yattık. Sabah olunca Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem bu elbiseyi alıp giyindi ve çıkıp sabah namazını kıldı. Sonra oturdu. Bir zat:
Ey Allah’ın Rasûlü, şuraya bir damla kan bulaşmış, dedi. Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem kanın yakınından tutup onu toplamış olarak bir erkek çocuğun elinde bana gönderdi ve bana şunu yıka, kurut, sonra bana gönder, buyurdu.
Derhal leğenimi getirttim. Onu yıkayıp kuruttum ve Rasûlullah sallallahu aleyhi ve selleme iade ettim. Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem öğle vakti gelince o kisve üzerinde idi. (Ebû Dâvûd, Taharet, 142/388)
Hadisin Açıklaması
Masrura: Toplanmış, dürülmüş olarak demektir.
Hadis-i şerifte Rasûl-i Ekrem sallallahu aleyhi ve sellem’in elbisesinden pisliği temizlettirdiği bildirilmiş, fakat kirlenmiş elbise ile kıldığı namazı iade etti mi, etmedi mi bildirilmemiştir. Bu konuda ilim adamları ihtilaf ettiler. Hanefîlere göre namazı iade etmek gerekir Mâlikilere göre iade gerekmez. Şâfiî ve Ahmed bin Hanbel’e göre iki görüş bildirilmiştir. Bir görüşe göre namaz iade edilir. Bir görüşe göre iade edilmez, demişlerdir. (Bezlül Mechûd, c.3, s. 141)
Kaynak: İbrahim Koçaşlı, Sünen-i Ebî Davud ve Tercemesi, Erkam Yayınları
YORUMLAR